Op 19 juni jl was BTE aanwezig op de halfjaarlijkse inkoopdag van BAM Nederland. Deze vond plaats in de Ernst Sillem Hoeve in Den Dolder. Tijdens deze dag lichtte BAM hun strategie voor de komende anderhalf jaar toe. Er werd o.a. gesproken over duurzaam inkopen, leveranciersmanagement en de verdere digitalisering van het inkooptraject binnen BAM.
In de middag kregen leveranciers de gelegenheid zichzelf te presenteren in een zgn. leverancierscarrousel. Namens BTE gaven Businessunit Directeur Bas Anneveldt en Manager Commercie van Romein Beton Jörgen Hermsen een presentatie.
Duurzame visie
Jörgen: “Het was een waardevolle bijeenkomst waarbij we aan maar liefst 120 inkopers de duurzame visie van alle BTE bedrijven hebben kunnen overbrengen. Het elkaar op allerlei vlakken informeren maakt daarnaast ook onderdeel uit van onze raamovereenkomst. Het was mooi om te kunnen concluderen dat de duurzame kaart van BAM en die van BTE veel overeenkomsten vertonen. Beide ondernemingen hebben een uitdagende ambitie als het gaat om duurzaamheid. De visie en missie van BTE en BAM op een duurzamere toekomst raken elkaar.”
Innovatieve betonmengsels
Jörgen legt uit dat er naast de algemene verduurzamingsinitiatieven ook nadrukkelijk gesproken is over innovatieve betonmengsels en de ontwikkeling van nieuwe, duurzame, producten. “Dat we positieve reacties mochten ontvangen op ons verhaal, onderstreept het belang van dergelijke informatie-uitwisseling.”